Wakkerdam [N]Gamer
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jobro's stappenplan voor FORUMgames

Ga naar beneden

Jobro's stappenplan voor FORUMgames Empty Jobro's stappenplan voor FORUMgames

Bericht van Jobro di 12 apr 2011, 15:38

Hallo allemaal, als ik een forumgame speel doe ik het altijd als volgt. Doe er je voordeel mee op Very Happy

Even een kleine guide - VET is gewoon tekst.
Normaal is een voorbeeld. Die zou je dus kunnen overslaan!

1. Allereerst is het belangrijk dat je de rollen weet. Dit klinkt natuurlijk onlogisch en de meesten zullen ook zeggen "kijk in openingspost". Dat is natuurlijk wel zo, maar ooit eens bij stilgestaan dat de rollen eigenlijk al bijna het verloop van het spel bepaald? Als je namelijk dingen netjes bijhoud kan je al ZONDER naar het gedrag te kijken (wat ik trouwens op het forum heel moeilijk vind, je kan alles neerzetten) al kan afleiden wat voor een rol iemand heeft. Om maar een klein voorbeeldje te noemen. Dit is wel heel simpel, maar als je het uitbreid naar complexer niveau begrijp je wat ik bedoel. Zie het als puzzel!

Game met
1 - Speler A (Ziener)
2 - Speler B (Weerwolf)
3 - Speler C (Burger)
4 - Speler D (Burger)
Jij bent ziener. Je ziet in de nacht een burger (D). De weerwolf luncht burger (C). De vraag is; wat weet je nu?

Spoiler:

DIT bewijst dus dat bij het zien van een BURGER dat je daar dus heel veel van af kan leiden! Dit is maar een klein voorbeeld. Bij een grotere game kan je als je alles netjes bijhoud dus als ziener veel te weten komen, ookal zie je alleen maar burgers!

2. Als ik de game start schrijf ik alles systematisch op. Voorbeeld;

De rol is weerhamster. In de uitleg: "De weerhamster kan niet worden gedood door weerwolven. Er is die nacht dan geen lunch. De weerhamster kan wel dood door de lynch. Ook als de ziener de weerhamster ziet zal de weerhamster overlijden"
Dan schrijf ik het zo op om het later overzichtelijker te maken;

Weerhamster.
Sterke punten; (burgers hebben dit niet)
Wanneer WOLF LUNCH ---> Geen lunch
Zwaktes; (burgers hebben dit niet)
ZIENER ziet ---> Dood


Zo kan je later in een oogopslag zien wat er gebeurd als host zegt "ER is vanavond geen lunch". Dat kan meerdere redenen hebben, maar in deze game is zou het dus weerhamster kunnen zijn!

3. Leg je eigen spelregister op. Bij alle gebeurtenissen maak je een aantekening. Voorbeeld;

NACHT 1.
Speler D dood ---> Burger (Lunch)
DAG 1.
Speler H dood ---> Ziener (Lynch)

Zo kan je later zien wat er is gebeurd. Dit is vooral handig als je een speciale rol hebt. Vergeet niet dat je hier als burger ook veel aan hebt! Je kan hier snel alles in teruglezen. Vergeet niet ook een spelerslijst aan te leggen met levenden en doden + de rollen!

Algemene speltips.

Ben je een weerwolf, praat jezelf dan aan dat je een burger bent. Zo kom je meer als burger over!

Denk bij het krijgen van de rol burger NIET meteen; "saai. geen speciale rol. ik kan niks" Dat is namelijk helemaal niet waar. Mijn ervaring leert dat de mensen met speciale games over het algemeen meer in zichzelf spelen (ze verwerken namelijk hun eigen informatie want ze weten dat dit objectief is). Burgers spelen over het algemeen meer open. Ze proberen een aanknopingspunt te vinden (ze zoeken een betrouwbare speciale rol die ze van informatie voorziet). De burger weet nooit zeker of hij iemand kan vertrouwen... Maar doe hier je voordeel mee! Kijk in de game naar mensen die open spelen. Dat zijn meestal burgers. Weerwolven proberen dit ook zo te spelen maar nemen meestal het initiatief om iemand te lynchen OF wachten tot iemand anders dit neemt. Bij het laatste lopen ze er altijd direct als makke koeien achteraan.

Ben je burgemeester stem dan altijd als laatst. Je kan meestal een stem nog verdraaien!


Dit was het eerste deel. Als ik nog iets weet post ik het wel.





Laatst aangepast door Niels op wo 13 apr 2011, 08:51; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Weerwolf moest Hamster zijn + Lunch = Lynch?)
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jobro's stappenplan voor FORUMgames Empty Re: Jobro's stappenplan voor FORUMgames

Bericht van Jobro di 12 apr 2011, 15:38

Gereserveerd voor later gebruik
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jobro's stappenplan voor FORUMgames Empty Re: Jobro's stappenplan voor FORUMgames

Bericht van Jobro di 12 apr 2011, 15:39

Gereserveerd (wat is eigenlijk de tekenlimiet van een post)
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jobro's stappenplan voor FORUMgames Empty Re: Jobro's stappenplan voor FORUMgames

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum