Wakkerdam [N]Gamer
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klachten WvW special 5

3 plaatsers

Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Klachten WvW special 5

Bericht van Biefstuk za 03 nov 2012, 03:02

Nog even over het vorige potje :

Allereerst mijn complimenten voor Tribeking. Hosten is nooit gemakkelijk, zeker niet als het om een special gaat. Maar dan kunnen er wel dingen voorkomen waar je als host geen rekening mee maakt, of een (in mijn ogen) verkeerde beslissing neemt.

Allereerst het punt van de zondebok. Zijn 'gave' werd niet gebruikt, omdat hij ook als lunch was. Maar lynch = voor lunch. Is al vaker gezegd maar vond dat het toch even herhaald moest worden, omdat ik als medewolf hierdoor dus benadeeld werd. Enfin.

Verder heeft 000aj zijn rol bekend gemaakt. Regel:
- Je mag je rol niet verraden zolang je leeft.
Daarna zeggen dat het een grapje was, vind ik maar matig. Het was uiteindelijk geen grap, je was inderdaad de slet.

Dan komt Nmaster, deel van een koppel terug. De een kan niet leven zonder de ander, dus Nmaster had eigenlijk dood moeten blijven.

Verder ondervond ik eigenlijk alleen maar nadelen van het systeem wat Tribeking had ingevoerd. Sterker, ik voelde me soms een paar keer aangevallen (al zal dit niet zo bedoeld zijn). Toen ik dood was werden de levenden beloond voor hun actieve gedrag, terwijl ik alle dagen daarvoor zo actief mogelijk meedeed en daar voor werd gestraft (geen lynch). Ook kwamen de posts van de host soms wat dreigend en aggressief over.

Ik klink zelf waarschijnlijk wat serieus en overdreven, maar ik vind in principe dat de uitslag niet hoort mee te tellen in het grote overzicht, omdat de wolven teveel benadeeld zijn.

Nogmaals, het is lastig om een special te hosten, zeker met alle invoeringen. Ik vind het ook dapper dat je het geprobeerd hebt om het spel op een andere manier te brengen, maar wat mij betreft zonder veel succes. inactieve mensen bleven inactief en ik had persoonlijk het gevoel alsof ik er de dupe van werd.
avatar
Biefstuk

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Re: Klachten WvW special 5

Bericht van Kasper za 03 nov 2012, 07:42

Biefstuk schreef:
Allereerst het punt van de zondebok. Zijn 'gave' werd niet gebruikt, omdat hij ook als lunch was. Maar lynch = voor lunch. Is al vaker gezegd maar vond dat het toch even herhaald moest worden, omdat ik als medewolf hierdoor dus benadeeld werd. Enfin.
Inderdaad, een verkeerde beslissing.

Biefstuk schreef:
Verder heeft 000aj zijn rol bekend gemaakt
Daarna zeggen dat het een grapje was, vind ik maar matig. Het was uiteindelijk geen grap, je was inderdaad de slet.
Ja, het gebeurt wel vaker, meestal met de ziener, al wordt het vaak dan niet expliciet gezegd. Maar het staat inderdaad zo in de regels.

Biefstuk schreef:
Dan komt Nmaster, deel van een koppel terug. De een kan niet leven zonder de ander, dus Nmaster had eigenlijk dood moeten blijven.
Ja, hier ben ik het dus niet mee eens. In de regels staat:
Als een van de leden van het koppel sterft, sterft de andere automatisch uit liefdesverdriet
Er staat niet dat ze niet zonder elkaar kunnen leven. Daarnaast is het koppel een extra rol, die wat mij betreft verdwijnt zodra je sterft, maar hier is nog geen duidelijkheid over in de regels.

Biefstuk schreef:
Verder ondervond ik eigenlijk alleen maar nadelen van het systeem wat Tribeking had ingevoerd. Sterker, ik voelde me soms een paar keer aangevallen (al zal dit niet zo bedoeld zijn). Toen ik dood was werden de levenden beloond voor hun actieve gedrag, terwijl ik alle dagen daarvoor zo actief mogelijk meedeed en daar voor werd gestraft (geen lynch). Ook kwamen de posts van de host soms wat dreigend en aggressief over.

Ik klink zelf waarschijnlijk wat serieus en overdreven, maar ik vind in principe dat de uitslag niet hoort mee te tellen in het grote overzicht, omdat de wolven teveel benadeeld zijn.

Nogmaals, het is lastig om een special te hosten, zeker met alle invoeringen. Ik vind het ook dapper dat je het geprobeerd hebt om het spel op een andere manier te brengen, maar wat mij betreft zonder veel succes. inactieve mensen bleven inactief en ik had persoonlijk het gevoel alsof ik er de dupe van werd.
Ja, het oordelen op activiteit is erg lastig, zeker met een aantal spelers die vaak meedoen die niks anders doen dan stemmen. Nooit. En dat vind ik in een normale game al vervelend, maar hier bederft het dan nog meer voor de mensen die wel actief meedoen.
Ik zou zelf nog wel een special met events willen zien, maar dan op de manier dat het in het kaartspel gaat.
Kasper
Kasper
Weerwolf

Aantal berichten : 213
Registratiedatum : 05-09-11
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Re: Klachten WvW special 5

Bericht van Biefstuk za 03 nov 2012, 10:18

In de regels staat ook dat als er iemand weer tot leven komt, zijn speciale krachten nog actief zijn. Nou is een koppel niet echt een kracht, maar wel speciaal. Ten minste, zo vat ik het op. Echt expliciet staat het niet in de regels, dus ja. Ook logisch, want deze situatie komt eens in de 100 potjes voor ofzo.
avatar
Biefstuk

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Re: Klachten WvW special 5

Bericht van Kasper za 03 nov 2012, 12:01

Ja, ik zie het als een extra kracht die door iemand anders gegeven is, zoals de BM rol ook een extra kracht is die je van anderen krijgt. Maar misschien is het handig dat er een extra zinnetje wordt opgenomen zoals bij de weerhamster.
Kasper
Kasper
Weerwolf

Aantal berichten : 213
Registratiedatum : 05-09-11
Leeftijd : 32

Terug naar boven Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Re: Klachten WvW special 5

Bericht van Niels za 03 nov 2012, 12:38

Over het koppel: had ik nog in het topic zelf nog gezegd. Was een lastige situatie en kan je erin volgen dat het misschien oneerlijk is. Inderdaad een situatie die weinig voorkomt, maar ik vergelijk het met de Jager. Als de Jager samen met een een wolf het koppel is, en weet wie de andere wolven zijn, maar het koppel sterft. Wie schiet de Jager dan dood? Uiteraard 1 van die wolven, want hij wil dat de burgers winnen. Verduidelijking van de regels is wel noodzakelijk hier.

Nmaster schreef:Mja, voor de uitslag maakt het nu niet echt meer uit of ik dood ben of leef. Zat er zelf ook al aan te denken wel. Maar een weerhamster die sterft, wordt een burger als die terug leeft, anders heb je een onsterfelijke (wolven kunnen hem immers niet lunchen). Ik neem aan dat het ene deel van het koppel wel zou kunnen overleven, maar het is inderdaad onduidelijk. Zal ik later verduidelijken in de regels.

Voor de meest onduidelijke zaken hebben we de regels een tijd geleden sowieso 1 extra zinnetje gegeven.
Regels schreef:Regels die niet zijn opgeschreven, bestaan wel. Logische dingen die duidelijk niet kunnen maar niet zijn opgeschreven mogen niet.
Dit was voornamelijk omwille van het feit dat we bijlange niet alle regels kunnen noteren, dat is onmogelijk.

Met de Zondebok ben ik het wel eens. Uiteindelijk was dat een verlies van 1 wolf. Omdat we weten dat de Zondebok de lunch zou zijn, was er geen lunch geweest en hoorde in principe Daniël482 nog te leven. Uiteindelijk de speler die de wolven tekort kwamen? Nee, want als we er rekening mee houden dat het koppel wel levend kan terugkomen, waren de Burgers vermoedelijk alsnog gewonnen.

Rollen bekend maken hoort niet. Uit bluf kan het en als je het heel subtiel doet, is het geen probleem. Vond het sowieso een vreemde strategie (die dan ook verkeerd uitpakte), maar het was een zet die niet hoorde.

De special events vond ik een goede poging. Misschien niet allemaal even geslaagd, maar het was een special natuurlijk. 90% van de deelnemers host nooit, dus Tribeking valt niets kwalijk te nemen imo. Ben wel akkoord dat het niet hielp om inactiviteit te bestraffen. Zelf heb ik een paar potjes de regel gebruikt 'niet stemmen staat gelijk aan een stem op jezelf'. Misschien dat het zin heeft deze regel terug in te voeren? Al heeft die ook het nadeel dat wolven hier zeker gebruik van kunnen maken om makkelijker te winnen. Zou wel een motivatie moeten zijn om te stemmen.
Niels
Niels
Alpha Wolf

Aantal berichten : 937
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Niet daar

https://wakkerdamngamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Re: Klachten WvW special 5

Bericht van Biefstuk za 03 nov 2012, 13:15

Over dat regels die wel bestaan, maar niet zijn opgeschreven. Begrijpelijk dat je niet alles kan opschrijven, maar dan moet het wel over (over)duidelijke zaken gaan. Dit was nu niet het geval.Het was niet echt logisch, aangezien er meerdere mensen het er niet mee eens waren dat het koppel kon leven.

Over de special events. Het is niet zozeer dat ik er tegen was inactiviteit te bestraffen, maar ik voel mij benadeeld dat ik wél actief meedeed, én werd bestraft. Terwijl de ronde daarna, toen ik dood was, veel minder discussie gaande was, maar daar werden ze beloond. Voelde voor mij alsof er met twee maten gemeten werd. Bewust of onbewust.
avatar
Biefstuk

Aantal berichten : 20
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Re: Klachten WvW special 5

Bericht van Niels za 03 nov 2012, 13:42

Die regel hebben we er bijgezet omdat er dingen zijn die we vergeten. Logische dingen, maar ook onlogische dingen. Ik bedoel maar: Wat als de Grafdelver de dode opgraaft die samen met de Slet stierf? Worden ze dan allebei een lijk? Maar goed, die regel krijgt een verduidelijking.

De Special events zijn niet perfect geslaagd, nee en ik kan begrijpen dat je je gefucked voelt. Denk dat er potentie in zit, maar hier geldt dat het misschien eens zeer goed overdacht moet worden. Tribeking kon ook niet aan de commissie voorleggen, want dat zou een oneerlijk voordeel geweest zijn.
Niels
Niels
Alpha Wolf

Aantal berichten : 937
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Niet daar

https://wakkerdamngamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Klachten WvW special 5 Empty Re: Klachten WvW special 5

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum