Wakkerdam [N]Gamer
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwe rollen

+10
Dion
Veristical Blaze
Gewoon Gerben
Keeswolf
T.v.S
Bernd
1313e
Mitch
Jobro
Niels
14 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Nieuwe rollen

Bericht van Niels ma 11 apr 2011, 19:03



Laatst aangepast door Niels op ma 23 mei 2011, 15:44; in totaal 4 keer bewerkt
Niels
Niels
Alpha Wolf

Aantal berichten : 937
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Niet daar

https://wakkerdamngamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Jobro ma 11 apr 2011, 19:05

Uhmmm dit hoort toch niet bij Tips over het spel? Bij tips denk ik aan speeltips Smile
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Mitch ma 11 apr 2011, 19:06

Moest ergens eh? Zie het dan maar als tips voor nieuwe rollen ofzo Smile
Mitch
Mitch

Aantal berichten : 761
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 30
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Niels ma 11 apr 2011, 19:07

Jobro schreef:Uhmmm dit hoort toch niet bij Tips over het spel? Bij tips denk ik aan speeltips Smile

Naam 'Tips' klopt niet helemaal. Moet eigenlijk iets zijn van 'ideeën voor het spel'. Je snapt het punt wel Razz
Niels
Niels
Alpha Wolf

Aantal berichten : 937
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Niet daar

https://wakkerdamngamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Jobro ma 11 apr 2011, 19:07

Niels schreef:
Jobro schreef:Uhmmm dit hoort toch niet bij Tips over het spel? Bij tips denk ik aan speeltips Smile

Naam 'Tips' klopt niet helemaal. Moet eigenlijk iets zijn van 'ideeën voor het spel'. Je snapt het punt wel Razz

EDIT het dan, en open direct een wel tips voor de game over. Heb er wel een paar.
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Mitch ma 11 apr 2011, 19:10

Je mag ook zelf topics openen, is niks verboden aan :')
Mitch
Mitch

Aantal berichten : 761
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 30
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Jobro ma 11 apr 2011, 19:11

Mitch schreef:Je mag ook zelf topics openen, is niks verboden aan :')

Faal. Nieuw subforum..
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Mitch ma 11 apr 2011, 19:12

Jonguh, over klachten over de inhoud van het forum moet je niet zeuren in dit topic, maar in het klachten over het forum topic. Dat bestaat nog niet, dus dat maak je dan meteen maar Smile
Mitch
Mitch

Aantal berichten : 761
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 30
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Niels ma 11 apr 2011, 19:13

Jobro schreef:
Mitch schreef:Je mag ook zelf topics openen, is niks verboden aan :')

Faal. Nieuw subforum..

In principe moet ie zo kloppen hoor. Deze sectie is 'Tips voor het spel'. Voor elk idee mag in principe een eigen topic komen Smile
Niels
Niels
Alpha Wolf

Aantal berichten : 937
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Niet daar

https://wakkerdamngamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Nieuwe Rol - Wetenschapper

Bericht van 1313e vr 22 apr 2011, 10:15

Nouja, aangezien we nieuwe rollen mogen verzinnen, kwam ik op eentje tijdens het onkruid wieden.

Wetenschapper
De Wetenschapper is in bijna alle opzichten een normale burger, maar doet onderzoek naar een anti-weerwolfsdrank.
Deze drank zou ervoor moeten zorgen, dat wolven weer normale burgers worden.
Op de 4e dag, is het onderzoek van de Wetenschapper voltooid en mag hij deze stiekem aan een bepaald aantal mensen geven, dat van tevoren bepaald wordt. Wanneer een wolf, maakt niet uit welke soort, deze drank toegediend krijgt, wordt het een normale burger. De drank heeft geen invloed op neutrale of goede spelers. De Wetenschapper stuurt de host een PM, met daarin de namen van spelers die de drank zullen krijgen.

Dat aantal, aan wie hij het mag toedienen, wordt zo berekend. Het maakt niet uit aan wie hij het toedient, en wanneer hij dat doet.:
Aantal slechte mensen bij de start van het spel / 3 = Aantal mensen dat de Wetenschapper het drankje mag toedienen. (Afgerond naar boven)

Voorbeeld:
De laatste WvW hadden we 2 wolven, 1 medusawolf, 1 viruswolf en 1 welp.
Dit zijn 5 slechte.
Dus de Wetenschapper mag op de 4e dag, 2 mensen dit drankje toedienen.
Uiteraard mag hij er dan ook 1 doen, en op de 7e dag nog 1x een drankje toedienen.

Als een slechte, een normale burger wordt, dan staat bij zijn status, dat hij getroffen is door het drankje.
Namen worden niet genoemd.


Zo, wat vinden jullie van het idee?
avatar
1313e

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Niels vr 22 apr 2011, 10:22

Het lastige met dit soort rollen is dat het het evenwicht verstoord. Zo zouden de goedjes een voordeel hebben. In principe kan ie met een aanpassing werken echter. Tevens weet de wolfburger dan wie de wolven zijn.
Niels
Niels
Alpha Wolf

Aantal berichten : 937
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Niet daar

https://wakkerdamngamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Bernd vr 22 apr 2011, 10:26

Het grootste nadeel is inderdaad dat de geconverteerde wolf weet wie de andere wolven zijn. Als hij dat dan (al dan niet subtiel) duidelijk weet te maken, zijn alle wolven bekend en is het spel dus soort van over.
Bernd
Bernd

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 30
Woonplaats : Naerden

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van T.v.S vr 22 apr 2011, 10:53

Ik heb 2 nieuwe rollen verzonnen. Ze staan volgens mij wel leuk met elkaar in verband.

Goed:
De groenteman.
De groenteman verbouwd elke dag nieuwe groentes. Elke nacht als de Vega-wolf nog leeft worden deze groentes door de Vega-wolf opgegeten. Maar als de vega wolf dood gaat, kan de groenteman zijn groentes gebruiken. Hiermee kan hij 1 keer in het spel de heks of leerlingheks ingrediënten geven voor 1 nieuw drankje. De groenteman kiest dan welk drankje de heks/leerlingheks opnieuw kan maken (dood of leven). Als de heks(en) al dood zijn kan de groenteman verder niks speciaals.
Note: deze rol is alleen leuk als er een heks/LLheks in het spel zit. Als de heks bijde drankjes nog heeft krijgt zij er een extra van de groentenman. de heks heeft dan dus 3 drankjes.

Slecht:
De Vega-wolf.

De Vega-wolf hoort gewoon bij de rest van de wolven, alleen heeft deze 1 nadeel. hij/zij is vegetarisch. Omdat de wolf niet van mensenvlees houd kan hij niet mee lunchen (niet stemmen bij lunch dus). Elke nacht eet de vega-wolf de groenten van de groenteman op. Echter, als de groenteman dood is kan de vega-wolf nergens groenten meer vandaan halen en gaat dus maar mee lunchen. de vega wolf word daarna dus een gewone wolf.
*Note: Als de vega-wolf de laatst overgebleven wolf is en de groenteman nog leeft, is het spel nog niet afgelopen. Het gaat door tot de vega wolf dood is. Het kan dus zo zijn dat er een tijdje geen lunch is, tot de groenteman sterft. daarna kan de vega wolf namelijk gaan lunchen.


Deze rollen zijn volgens mij nog niet perfect, maar ik geloof dat ze wel potentie hebben. Vertel maar wat jullie ervan vinden met op of aanmerkingen.

Edit: Ik zie inderdaad in dat het niet helemaal gaat werken met de vega-wolf omdat wolven niet echt stemmen. Heeft iemand een idee om hier iets bij te veranderen zodat deze rollen misschien wel kunnen werken? Mij leken het wel geinige kleine rollen. (de groenteman is net iets beter dan een bruger, en een vega-wolf net iets slechter dan een wolf)


Laatst aangepast door T.v.S op vr 22 apr 2011, 16:36; in totaal 1 keer bewerkt
avatar
T.v.S

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 22-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van T.v.S vr 22 apr 2011, 10:59

Is wel een leuk idee, maar idd, die used-to-be-wolf mag dan niet de rest verraden.
Je zou ervan kunnen maken dat hij dan gewoon burger word, maar nog wel bij de slechten hoort. Al is dan wel het belangrijkste effect weg.
avatar
T.v.S

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 22-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Keeswolf vr 22 apr 2011, 11:21

Veel te moeilijk al, altijd een gevaar bij rollen. Daarbij kan er nooit geconventeerd worden van weerwolf naar burger. Dat is gevaarlijk.
avatar
Keeswolf

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 22-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Keeswolf vr 22 apr 2011, 11:22

Wolven stemmen niet voor lunch. Helaas zijn dus deze rollen kansloos.
avatar
Keeswolf

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 22-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Niels vr 22 apr 2011, 11:33

Dat een vegetariër plots een gewone wolf wordt, klinkt inderdaad raar. Ze zijn echter mogelijk, maar ik zou ze eerst graag in een test zien. (Misschien moeten we hier op dit forum experimenten gaan doen).
Niels
Niels
Alpha Wolf

Aantal berichten : 937
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : Niet daar

https://wakkerdamngamer.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Keeswolf vr 22 apr 2011, 12:10

Deze hebben echt geen nut. De Vegas-wolf voegt alleen toe dat ie niet kan stemmen bij lunch. Maar wolven hoeven dat sowieso niet te doen!
avatar
Keeswolf

Aantal berichten : 15
Registratiedatum : 22-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Jobro vr 22 apr 2011, 13:22

Bernd schreef:Het grootste nadeel is inderdaad dat de geconverteerde wolf weet wie de andere wolven zijn. Als hij dat dan (al dan niet subtiel) duidelijk weet te maken, zijn alle wolven bekend en is het spel dus soort van over.

+1, dit kan niet. Tevens is deze rol té overpowered. Deze zou dus in principe in een keer bijna alle wolven of zelfs ALLE wolven kunnen uitroeien...
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Jobro vr 22 apr 2011, 13:24

Wolven stemmen in principe wel hoor, alleen overleggen deze; ook een soort stemmen. Toch vind ik het allemaal wat nutteloos. De vegawolf heeft er geen baat bij als de groenteman dood gaat TENZIJ hij de enige wolf over is. Dat maakt het juist weer wel een originele rol. Als hij namelijk als enige over is is er dus steeds geen lunch. Het enige probleem is dan dat de burgers in principe al gewonnen hebben...
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van T.v.S vr 22 apr 2011, 13:28

Ok, bedankt voor feedback. Ik ben nog nooit online wolf geweest en dacht namelijk dat wolven ook stemde of zoiets, sorry.
avatar
T.v.S

Aantal berichten : 11
Registratiedatum : 22-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Jobro vr 22 apr 2011, 13:38

T.v.S schreef:Ok, bedankt voor feedback. Ik ben nog nooit online wolf geweest en dacht namelijk dat wolven ook stemde of zoiets, sorry.

Ze doen ook soort van, maar het is meer overleg dan stemmen Smile Dus je zit niet helemaal fout hoor Wink
avatar
Jobro

Aantal berichten : 74
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van 1313e vr 22 apr 2011, 14:09

Mmm, klopt wel ja.
Ik zal ff kijken of ik iets kan veranderen.

@Jobro: Nee, dat ik niet zo. Alleen als jij als Wetenschapper precies weet wie de weerwolven zijn, kun je er 2 een burger maken.
Maar, je moet wel precies weten wie een weerwolf is.

Jammer dat we er niet voor kunnen zorgen, dat je niet meer weet, wie de weerwolven waren.
In het echt zou het natuurlijk mogelijk zijn, maarja, dit is een spelletje.

Ik ga ff nadenken en verander dan de beginpost als ik iets verbeterd heb.
avatar
1313e

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van 1313e vr 22 apr 2011, 14:12

T.v.S schreef:Ik heb 2 nieuwe rollen verzonnen. Ze staan volgens mij wel leuk met elkaar in verband.

Goed:
De groenteman.
De groenteman verbouwd elke dag nieuwe groentes. Elke nacht als de Vega-wolf nog leeft worden deze groentes door de Vega-wolf opgegeten. Maar als de vega wolf dood gaat, kan de groenteman zijn groentes gebruiken. Hiermee kan hij 1 keer in het spel de heks of leerlingheks ingrediënten geven voor 1 nieuw drankje. De groenteman kiest dan welk drankje de heks/leerlingheks opnieuw kan maken (dood of leven). Als de heks(en) al dood zijn kan de groenteman verder niks speciaals.
Note: deze rol is alleen leuk als er een heks/LLheks in het spel zit. Als de heks bijde drankjes nog heeft krijgt zij er een extra van de groentenman. de heks heeft dan dus 3 drankjes.

Slecht:
De Vega-wolf.

De Vega-wolf hoort gewoon bij de rest van de wolven, alleen heeft deze 1 nadeel. hij/zij is vegetarisch. Omdat de wolf niet van mensenvlees houd kan hij niet mee lunchen (niet stemmen bij lunch dus). Elke nacht eet de vega-wolf de groenten van de groenteman op. Echter, als de groenteman dood is kan de vega-wolf nergens groenten meer vandaan halen en gaat dus maar mee lunchen. de vega wolf word daarna dus een gewone wolf.
*Note: Als de vega-wolf de laatst overgebleven wolf is en de groenteman nog leeft, is het spel nog niet afgelopen. Het gaat door tot de vega wolf dood is. Het kan dus zo zijn dat er een tijdje geen lunch is, tot de groenteman sterft. daarna kan de vega wolf namelijk gaan lunchen.


Deze rollen zijn volgens mij nog niet perfect, maar ik geloof dat ze wel potentie hebben. Vertel maar wat jullie ervan vinden met op of aanmerkingen.
Dit zou je moeten aanpassen.
Als de Groenteman dood is, gaat de dag daarna ook de Vega-wolf dood.
Anders is het eigenlijk een normale wolf, alleen had het een klein probleempje.
En, zolang de Vega-wolf leeft, telt de stem van de groenteman niet, omdat hij het te druk heeft met het zoeken naar de dief.
Hij stemt uiteraard wel, maar zijn stem telt niet.
In geval dat het een gelijk spel wordt (evenveel stemmen op 2 man, waarvan de groenteman op 1 van die 2 heeft gestemd.), dan wordt diegene waar de groenteman niet op heeft gestemd, gelyncht.
Dit wordt in het topic gezegd, waardoor de groenteman ene klein nadeel krijgt.
Hij moet dus oppassen met het stemmen.

Nadat de Vega-wolf dood is, tellen zijn stemmen wel.
Ik denk dat dat een veel beter idee zou zijn.
Wat vinden jullie van deze verbetering?
avatar
1313e

Aantal berichten : 7
Registratiedatum : 11-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Mitch vr 22 apr 2011, 14:16

Het is gewoon niet leuk als je alleen mag discussiëren. Dat hebben we al eens besproken, en het is gewoon kut als je dus geen directe invloed kan uitoefenen.
Mitch
Mitch

Aantal berichten : 761
Registratiedatum : 23-02-11
Leeftijd : 30
Woonplaats : Zoetermeer

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwe rollen Empty Re: Nieuwe rollen

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum